KOMPAKTNÍ INDUKČNÍ MOTORY – DKM

Určeny především pro konstantní provozní režim, což je výhodné zejména u pásových dopravníků a jiných zařízení, kde je vyžadován nepřetržitý provoz.

Zobrazit menuSkrýt menu


KOMPAKTNÍ INDUKČNÍ MOTORY – DKM

  • výkon: od 6 do 400 W
  • počet pólů (rychlost): 4 (~1300 ot/min)
  • krouticí moment: 0,043 až 2,435 N.m
  • napájení: 1×220~240 VAC/50 Hz (do výkonu 300 W včetně); 3×220 VAC/50 Hz (od výkonu 15 W); 3×380~440 VAC/50 Hz (od výkonu 15 W)
  • provedení: přírubové

 

  • Kompaktní indukční elektromotory DKM jsou určeny především pro konstantní provozní režim, což je výhodné zejména u pásových dopravníků a jiných zařízení, kde je vyžadován nepřetržitý provoz. Dodávají se výhradně v 4-pólovém provedení (cca 1300 ot/min).
  • Zastavení za 2 vteřiny po vypnutí napájení (přetočení: 30~40 krát).
  • Dodávány jsou s napájecím napětím 1-fázovým 1×230 VAC/50 Hz, 3-fázovým 3×230 VAC/50 Hz nebo 3×400 VAC/50 Hz vhodné i pro regulaci 1-fázovými nebo 3-fázovými frekvenčními měniči EFC5610, případně vlastním měničem s výstupním napětím 3×230 VAC/50 Hz nebo 3×400 VAC/50 Hz.
  • Možná změna smyslu otáčení záměnou fází síťového napájení.
  • K indukčním motorům DKM lze připojit kompaktní čelní nebo šnekové převodovky DKM s velkým rozsahem převodových poměrů.

Vlastnosti:

  • plášť motoru vyroben z černě lakovaného hliníkového odlitku
  • výstupní výkon: 6 W, 10 W, 15 W, 25 W, 40 W, 60 W, 90 W, 120 W, 150 W, 180 W, 200 W, 250 W, 300 W, 400 W
  • počet pólů: 4
  • dostupné v 5 různých velikostech rámu (mm): 60×60 mm, 70×70 mm, 80×80 mm, 90×90 mm, 104×104 mm
  • napájecí napětí: jednofázové 1×220~240 VAC nebo 1×110 VAC, třífázové 3×220 VAC, třífázové 3×380~440 VAC
  • jmenovitá frekvence: 50/60 Hz
  • elektrické zapojení třífázových motorů do hvězdy (Y) nebo trojúhelníku (D) (liší se verzí napájení – G/K, bez možnosti přepínání!)
  • součástí dodávky u motorů s jednofázovým napájením je také kondenzátor
  • třída krytí: IP40 (IP20 pro modely bez svorkovnice)
  • teplotní třída izolace: B (130°C)
  • provozní režim: S1 (trvalý režim provozu)
  • možnost regulace 1-fázovým frekvenčním měničem (pro modely s napájením 3×220 VAC) nebo 3-fázovým frekvenčním měničem (pro modely s napájením 3×400 VAC)
  • integrovaná tepelná ochrana bimetalovým snímačem ve všech modelech
  • připojení pomocí vodičů délky 300 mm nebo svorkovnicí (terminal box -T)
  • konstrukce motoru bez ventilátoru nebo s vlastním chlazením ventilátorem (od výkonu 60 W, verze F)
  • certifikáty: CE, CCC, ISO 9001:2008, ISO 14001:2004

Volitelné příslušenství:

      *  Další volitelné opce na vyžádání.

Instrukce pro stažení požadovaného modelu:

1) zvolte požadovaný výkon motoru;

2) zvolte napájecí napětí motoru (Voltage);

3) vyberte, zda má být k motoru připojena převodovka či nikoliv (Whether to attach gearhead);

4) vyberte, zda má být součástí vybraného motoru ventilátor (Whether to attach fan)

5) zvolte způsob připojení pomocí vodičů nebo svorkovnice (Connecting Type)

6) klikněte na tlačítko „Next“ pro dokončení nebo výběr příslušného typu převodovky;

7) v případě převodovky zvolte požadovaný typ (Selecting Gearhead);

8) v případě převodovky zvolte požadovaný převodový poměr (Selecting Gear Ratio);

9) klikněte na tlačítko „Next“ a na následující stránce stáhněte požadovaný typ souboru.

Brzdové kompaktní motory DKM

Ve videu lze vidět praktickou funkci elektromagnetické brzdy. Motory DKM jsou osazeny kvalitními japonskými elektromagnetickými brzdami, které lze využívat ve vysokém pracovním cyklu.

Reverzační kompaktní motor DKM

Kompaktní reverzační motory DKM jsou osazeny jednoduchou mechanickou brzdou, která je složena z ocelového kotoučku an rotoru, na který působí keramické elementy přitlačené pružinami. Toto je velmi užitečné pro rychlou reverzaci, či pro statickou samosvornost. Omezením je, že reverzační motor se může spojitě otáčet maximálně 30 minut.

Kompaktní motory s integrovanou brzdou a spojkou

Indukční motory mají integrovanou elektromagnetickou spojku a brzdu což je velmi zajímavá kombinace vhodná pro přesné polohování. Motor pracuje prakticky nominální rychlostí a elektromagnetická spojka s brzdou ovládá například převodovku. Jde o velmi elegantní a levné řešení pro indexaci.

Rozdíl mezi indukčním, reverzačním a brzdovým kompaktním motorem

U jednotlivých dopravníků lze názorně vidět rozdíl mezi jednotlivými typy motoru. Dopravník s nejdelším doběhem je osazen standardním indukčním motorem, dopravník se středním doběhem je osazen reverzačním motorem s integrovanou třecí brzdou, dopravník s rychlou reakcí na zastavení je osazen motorem s elektromagnetickou brzdou.