Pohony RAVEO se podílí na výzkumu autonomního vozidla v součinnosti s Technickou univerzitou v Liberci
Autonomní logistika vyvolává v posledních letech velký odborný i komerční zájem. Naše DC pohony jsou součástí vyvíjeného autonomního vozidla (neboli AGV), kterému se od roku 2018 věnuje mezioborový tým ústavu pro nanomateriály, pokročilé technologie a inovace Technické univerzity v Liberci.
V rámci projektu Modulární platforma pro autonomní podvozky specializovaných elektrovozidel pro dopravu nákladu a zařízení pracují na vývoji autonomního modulárního elektrického vozítka pro efektivní a bezpečnou dopravu nákladů a zařízení. Multioborové propojení týmů z několika fakult umožňuje řešit výzkumné problémy spojené s oblastmi, jako je např. modulární architektura podvozkové části využívající lehké konstrukce, pohony a akumulátory pro autonomní užitková elektrovozidla či výzkum v oblasti systémů řízení autonomních užitkových elektrovozidel využívající rozšířenou realitu, internet věcí (IoT) nebo big data.
Po dokončení vývoje funkčního prototypu s autonomními prvky pod označením Generace 0, který je určen pro velké haly či skladiště, začali vyvíjet Generaci 1, která bude jezdit v náročném venkovním terénu, například na stavbách, v dolech nebo na nezpevněných plochách. Bylo tak nutné vybrat vhodný pohon, který tyto náročné podmínky zvládne. V úvahu připadalo několik variant, nakonec byla zvolena kombinace stejnosměrného kartáčového motoru s planetovou převodovkou a enkodérem od výrobce TRANSTECNO.
Funkční prototyp malého autonomního elektrického vozítka (Generace 0) je softwarově vybaven vlastními smysly řízenými různými senzory. Autonomní řízení umožňuje nejen pohyb vozidla požadovaným směrem, ale také jeho reakce na nenadálé situace a překážky. Jednoduše řečeno: Pokud vozítko dostane zadání dojet z bodu A do bodu B, de facto si vlastním „myšlením“ díky vyvinutému softwaru naplánuje trasu, kterou je však schopné měnit a optimalizovat podle aktuální situace. A protože je vybaveno i unikátním viděním prostřednictvím virtuálních brýlí, dokáže detekovat prostředí a vyhnout se případným překážkám (sloupy, boxy nebo lidé), zabránit kolizím a bezpečně se dostat do cílového bodu.
Bavíme se o autonomním vozidle, které je schopné se samo rozhodovat a samo řídit. Výzkumné řešení libereckých vědců je inovativní v integraci rozšířené reality (AR – augmented reality) technologie Microsfot HoloLens do řízení celé platformy. To umožňuje využít potenciál nejen pro vlastní řízení a sledování polohy vozidla, ale také využít vestavěné funkce platformy HoloLens pro vzdálený dohled včetně přenosu obrazu a zvuku.
Toto autonomní vozidlo je osazeno třemi pohony. Dva pro natáčení předních kol a třetí pro samotný pohon vozidla.
V naší nabídce nejdete hned několik řešení pro AGV vozidla od nejjednodušších kartáčových motorů až po pokročilé PMS motory s velkým výkonem pro několika tunové vozidla.