Motory a převodovky nachází mimo průmysl časté užití i v zemědělském sektoru. Nejen na drůbežích a prasečích farmách – kde Transtecno dodává speciálně vyvinutá řešení, ale také pro chov dojnic.
Konkrétně ovládání oken ve stájích a chlévech je často svěřena šnekovým pohonům (CM/CL) v kombinaci s koncovým spínačem TOR-N. Tímto řešením lze jednoduše docílit plně autonomního otevírání a zavírání, bez nutnosti instalace dalšího příslušenství či snímačů.
Je toho však víc: nevábnou, ale velmi důležitou kapitolou, kterou je třeba v odvětví chovu skotu a dojnic otevřít, je čištění. Chlévy dnes mohou být vybaveny automatickými hrábly, nebo shrnovači hnoje, které jsou efektivně poháněny robustními pohony Transtecno. Toto řešení umožňuje instalaci technologie po celé délce budovy, díky čemuž je zajištěno automatizované shrnování hnoje a následná distribuce pro další zpracování.
Vzhledem k vysokým nárokům na výkon pohonné jednotky, přichází u těchto strojů na řadu litinové převodovky z řady IRON. K dispozici jsou provedení kuželočelní (ITB), čelní (ITH) a ploché (ITS).
Pro tyto i standardní průmyslové aplikace jsou převodovky řady IRON spolehlivé, úsporné a mnoha lety nasazení v reálných aplikacích ověřené řešení. Neváhejte nás kontaktovat s nezávaznou poptávkou na info@raveo.cz
Přesně za dva týdny se již po 30. otevřou brány veletrhu AMPER a RAVEO u toho ani letos nebude chybět.
Nenechte si ujít naše letošní novinky z oboru pohonné techniky, kterými budou například krokové motory se zpětnou vazbou, servotechnika, aktuátory, lineární osy a mnoho dalšího.
Budeme se těšit na setkání s Vámi nově na hale V, stánku 3.15.
„Celý svět je plný zázraků, na které jsme si však tak zvykli, že je nazýváme všedními věcmi.“ — Hans Christian Andersen
Dnes tento citát platí více než kdy před tím. Ať už to byla elektřina, internet, mobilní telefony. Obklopuje nás řada věciček, které ani nevnímáme. Jsou pro nás samozřejmé, všední. Ale náš život by bez nich nebyl stejný.
Jedním z mnoha je i vynález, jehož počátky se začaly rodit pokusy s magnetickým polem, a to již ve 40. letech 18. století, v rukou skotského benediktýnského mnicha jménem Andrew Gordon. Jelikož neuchopitelná síla magnetismu člověka přirozeně fascinovala, v bádání a experimentech s elektromagnetickým polem, ve snaze přeměnit elektrickou energii na mechanickou práci pokračovali i další. Mimo jiné Michale Faraday nebo Joseph Henry.
Není bez zajímavosti, že v průběhu 19. století pokračovali v bádání nezávisle na sobě jednotlivci z celého světa.
V Anglii William Sturgeon, anglický vědec, sestrojil v roce 1825 svůj první elektromagnet, který dokázal zvednout přibližně 4 kilové závaží. V roce 1832 předvedl řekněme „laboratorní“ stejnosměrný elektromotor s komutátorem.
V tehdejším Prusku se elektromotory zabýval pan Moritz Hermann Jacobi, jehož komutátorový motor se datuje do roku 1834.
V USA rozvíjel myšlenku stejnosměrného motoru americký vědec Thomas Davenport, který sestrojil první funkční DC motor s komutátorem a kartáči v roce 1834. Jeho konstrukci si nechal patentovat v roce 1837. Jím vyvinutý koncept byl v pozdějších letech rozvíjen a použit pro motory a generátory v širokém měřítku.
Vzhledem k tomu, že vývoj stejnosměrných motorů v této době zažíval boom, nebudeme se dále snažit obsáhnout všechny, kteří přispěli k pokroku v tomto odvětví. K zevrubnému náhledu na to, jakou pozornost si již od počátku elektromotory získaly, ale tento výčet postačuje.
Již od počátku bylo každému zainteresovanému jasné, že vývoj motorů neskončí pokusem na laboratorním stole. Tento vynález měl potenciál změnit svět! Není divu, že již záhy začaly vznikat snahy jej aplikovat v dopravě či průmyslu.
V roce 1849 se americký senát zavázal podpořit velkou sumou peněz stavbu elektromagneticky poháněného vlaku z Washingtonu DC do Baltimoru. Vlak o hmotnosti téměř 1 tuny měl jet rychlostí 30 km/h. Rychlosti dosáhl, nicméně jízdu nedokončil. Motoru se propálilo vinutí.
Když Thomas Edison vynalezl v roce 1879 žárovku, používal pro její napájení baterii. Brzy rozpoznal, že, pokud má jeho technologie sloužit lidem v širokém měřítku, je třeba centrálních zdrojů energie. V roce 1882 již jeho paroelektrárna používala stejnosměrných komutátorových generátorů postavených podle konceptu Thomase Davenporta, o kterém již byla zmínka. Jelikož nebyl nikdo, kdo by pro něj generátory vyráběl ve větším množství, založil výrobní závod, který později vyrostl v dnešní General Electric Co. Jeho prvními produkty byly motory a generátory kopírující tehdy již 45 let starý design a principy motoru pana Davenporta.
Princip DC motoru:
Zjednodušeně lze říci, že stator tvoří pevné magnety. Rotor pak navinuté cívky v drážkách rotorových, navzájem izolovaných plechů. Jednotlivé cívky jsou spojeny s plochami komutátoru, na který přes kartáče přivádíme stejnosměrný proud. Cívky rotoru kolem sebe vytvářejí elektromagnetické pole, které reaguje s magnetickým polem statorových magnetů, čímž dochází k rotačnímu pohybu.
Můžeme říct, že od počátků DC motorů do dnešní doby se tyto motory úspěšně používají jen s drobnými konstrukčními obměnami. Ke zvýšení výkonu přispělo především použití kvalitnějších materiálů a vyšší přesnost výroby.
V naší nabídce naleznete kvalitní DC motory Transtecno, kompaktní DC motory DKM a pro větší projekty high-endové DC motory Dunkermotoren, jež na trhu působí od 50. let 20. století. Tyto motory se staly etalonem pro kvalitu a spolehlivost při zachování vysokých výrobních kapacit.
I přes svou dlouhou historii DC motory stále mají a budou mít své nezastupitelné místo v mnoha aplikacích kolem nás. Pokud se vám tedy příště sami otevřou dveře při vstupu do obchodního domu, nebo si tlačítkem stáhnete okýnko v autě, vzpomeňte na pěšinku, kterou DC motorům od začátku 18. století vyšlapala řada chytrých lidí. Vděčíme jim v mnohém za svět, jak jej známe dnes.
Kontaktujte naše technické oddělení na info@raveo.cz a my vám rádi poradíme s optimálním řešením pro vaše konkrétní aplikace.
Vůle je termín, který je často slyšet ve světě automatizace. Mnozí si však neuvědomují, že každý výrobce může toto slovo chápat trochu po svém. Jak vůli u svých cykloidních převodovek definuje společnost Nabtesco?
STANDARDNÍ DEFINICE VŮLE
Zubová vůle je obvykle definována v soustavě ozubených kol jako velikost volného pohybu (nazývaného též lost motion) nebo „vůle“ (backlash), která je přítomna mezi zuby. Jinými slovy, úhel, o který se může jedno ozubené kolo otočit, aniž by se dostalo do kontaktu s druhým ozubeným kolem a pohnulo jím.
Existuje několik důvodů, proč k tomu dochází. Jedním z nich jsou výrobní nedokonalosti a nutnost jejich zohlednění.
Existují však i případy, kdy je menší hodnota zubové vůle naopak žádoucí, např.:
DEFINICE VŮLE PODLE NABTESCO
Vůle, tak jak ji definuje společnost Nabtesco, zahrnuje nejen mechanickou mezeru mezi zuby, ale také velikost úhlového posunu, který vzniká v důsledku zatížení převodovky.
Výsledná hodnota spolu s dalšími specifikacemi vrhá více světla na to, jak se bude doopravdy převodovka chovat a jakou bude mít vůli za skutečných provozních podmínek.
Tato provozní vůle je testována na každé převodovce tak, že je zaaretován vstup převodovky a poté je převodovka zatěžována a odlehčována v obou směrech. Tím se vytvoří uzavřená smyčka zvaná hysterezní křivka, která může být použita k popisu mnoha aspektů chování převodovky. Vůle, kterou udává společnost Nabtesco, je celkový úhel zkroucení (úhlový posun) při nulovém točivém momentu.
JAK JSOU TEDY OSTATNÍ PŘEVODOVKY „BEZVŮLOVÉ“?
Mnoho výrobců převodovek se rozhodlo používat standardní definici vůle, což je pouze velikost volného pohybu v soukolí. Předpětím převodovky nebo použitím jiného typu převodovky (např. harmonické) tak měří v podstatě nulovou mechanickou vůli.
Pokud se však testuje podle metodiky společnosti Nabtesco, tak prakticky neexistuje typ ozubení, který by byl 100% bezvůlový.
Vždy se tedy zajímejte: Nulová zubová vůle? Dobře, a kolik je to v reálu?
Podívejte se na naše portfolio převodovek od výrobce Nabtesco nebo nás kontaktujte pro více informací.
Máme skvělou zprávu pro všechny, kteří hledají kvalitní a spolehlivé elastomerové spojky pro své aplikace. RAVEO naskladnilo spojky WKE/N, které jsou nejpoužívanějšími spojkami s polyuretanovou hvězdou na trhu.
Tyto spojky mají nízký moment setrvačnosti, torzní tuhost, poskytují elektrickou izolaci a kompenzují vychýlení hřídele. Jsou vhodné pro velmi dynamické aplikace a aplikace se servopohony.
Ve snaze rozšířit naše služby zákazníkům a poskytnout jim maximální servis, jsme pořídili CNC soustruh, díky kterému dokážeme sami upravovat průměry otvorů spojek dle zadání zákazníka.
Stačí si tedy vybrat velikost a průměry vrtání dle datasheetu, a my se o zbytek postaráme za Vás. Obrobení děr je již v ceně spojky zahrnuto. Díky této inovaci jsme se stali v dodávání spojek ještě flexibilnější.
Nečekejte a objednejte si spojky WKE/N ještě dnes. Zaručujeme vám dodání do 24 hodin od objednání (pokud objednáte do 10:00 dopoledne).
S bližšími informacemi nás kontaktujte na info@raveo.cz
Představujeme naši novou řadu šnekových převodovek SG 85 výrobce Dunkermotoren. Tato převodovka je speciálně navržena pro dveřní systémy a je ideální pro aplikace, které vyžadují zákaznická řešení. Samozřejmostí je vysoká flexibilita a široká škála možností pro různé typy dveří. Ve spojení s GR 53, GR 63 a BG 62dCore umožňuje tato převodovka rozšíření pohonu, což ji činí ideální volbou pro různé aplikace.
Klíčové vlastnosti pohonu při použití šnekové převodovky SG 85:
Tento modulární pohon, tvořen motory Dunkermotoren a šnekovou převodovkou řady SG 85 přináší revoluční přístup k pohonům dveří, který kombinuje výkon, flexibilitu a přizpůsobivost do jednoho kompaktního řešení. Ideální pro komerční i rezidenční prostředí, kde je klíčová kombinace efektivity, tichého provozu a individuálního designu.
Hlavní vlastnosti a přednosti pohonů s převodovkou SG85:
V případě jakýchkoliv dotazů se neváhejte spojit s našim technickým oddělením na info@raveo.cz. Rádi Vám poradíme s řešením pro Vaši konkrétní aplikaci .
Do našeho portfolia aktuátorů přibyla nová řada aktuátorů SR1.
Tato řada se vyznačuje především nízkou hlučností. Je tak speciálně navržena pro aplikace vyžadující odolné a tiché řešení.
SR1 je konstruován s plastovým spirálovým ozubením a robustním kovovým krytem. Hladina hluku potom nepřesahuje úroveň 58 dBA. Je k dispozici v konfiguraci se zvýšeným IP krytím IP66D/IP69K, integrovanými koncovými snímači, tepelnou ochranou PTC a napájením na 12/24 VDC.
Díky těmto vlastnostem je schopen pracovat téměř v jakémkoliv prostředí. Obecně jej lze doporučit do lehkého průmyslu a aplikací se zvýšenou prašností či vlhkostí.
Hlavní parametry:
Více informací o novém produktu naleznete ZDE
Kontaktujte naše technické oddělení na info@raveo.cz a my vám poradíme s optimálním řešením pro vaše konkrétní aplikace.
V našem sortimentu kartáčových DC motorů s komutátorem najdete celou škálu různorodých motorů od kompaktních motorků s nízkým výkonem řádově několika wattů až po velké motory s výkonem kolem 0,8 kW. Z hlediska výkonového rozsahu i možnostem napájení jsme schopni pokrýt téměř jakýkoliv požadavek zákazníka včetně možnosti připojení těchto motorů k různým typům převodovek.
Kartáčové DC motory Dunkermotoren se vyznačují rovnoměrností krouticího momentu, robustním designem a malými momenty setrvačnosti. Jedná se o motory s permanentními magnety, které výrobce označuje písmeny GR.
Motory jsou rozděleny dle velikosti a výkonu od GR 30 až po GR 80. Všechny motory lze osadit různými druhy převodovek (šnekové, planetové), brzdami a enkodéry.
Zajímá vás více? Podívejte se na následující video:
Kartáčové DC motory a jejich udržitelná budoucnost bez vzácných zemin
Společnost RAVEO se vždy snažila činit kroky směrem k udržitelnosti, a tak je nám potěšením vám oznámit, že náš partner Dunkermotoren učinil nedávno významný inovativní krok k udržitelnější budoucnosti. Zavázal se k diversifikaci dodavatelského řetězce a vstupních materiálů k výrobě kartáčových motorů.
V současné době již 80 % všech elektromotorů od Dunkermotoren/MAE nevyužívá magnety obsahující vzácné zeminy ve svém složení. Tímto způsobem firma aktivně přispívá k snižování závislosti na těchto vzácných a často problematických materiálech.
V nejbližší budoucnosti tedy očekáváme ve svém portfoliu DC kartáčové motory v inovovaném složení přispívající k ještě větší udržitelnosti.
S radostí oznamujeme, že jsme se stali stříbrnými partnery konference Roboty 2024: Zpět k základům.
Dovolujeme si Vás tímto pozvat na jednu z největších událostí na poli průmyslové robotiky.
KDY: 23. a 24. leden 2024
KDE: Brno, hotel Avanti
Mezi mnoha zajímavými řečníky si ve středu 24.1. nenechejte ujít prezentaci od Radka Kaňovského, jednatele firmy RAVEO, který Vám nastíní, jak využívat elektropohony pro integraci robotů. Kompletní program konference zde: PROGRAM KONFERENCE ROBOTY 2024
Program také tradičně zahrnuje výstavu, kde vás zveme k návštěvě naší expozice. Představíme zde široké spektrum komponentů pro robotické aplikace od vřeten, lineárního vedení až po cykloidní převodovky.
Neváhejte a registrujte se na: REGISTRACE
Těšíme se na vaši návštěvu
Tým RAVEO
S potěšením vám oznamujeme, že jsme navázali partnerství se slavnou značkou YAMAHA v rámci jejich divize automatizace. Naše portfolio produktů se tak rozrostlo o kompaktní lineární jednotky či SCARA roboty.
Yamaha Motor Co., Ltd. je japonská společnost, která vyrábí a prodává pohony pro automatizaci. Především pak lineární jednotky a SCARA roboty včetně komplexního řízení. Své produkty vyrábí kompletně v Japonsku a jejich technologie vychází ze strojů pro osazování SMD, tedy strojů, kde je prvořadá vysoká přesnost, vysoký takt a samozřejmě dlouhá životnost.
SCARA roboty společnosti YAMAHA
SCARA roboty řady YK-XE jako synonymum pro vynikající efektivitu a spolehlivost za příznivou cenu
Neváhejte nás kontaktovat a my vám rádi poradíme s výběrem produktů ideálních právě pro Vaši aplikaci.