Aktuality Archiv - Strana 12 z 40 - RAVEO - World of motion

Zobrazit menuSkrýt menu

Naši nabídku jsme nově rozšířili o duální pohonné jednotky série MRH. Doplňují tak portfolio hnacích kol, která jsou vhodná pro jakoukoli pojezdovou aplikaci, tahače či řízenou nápravu; díky široké škále modelů a možnostech přizpůsobení, jsou naše hnací kola přítomna na mnoha různých trzích po celém světě: od manipulace s materiálem po čistící techniku, zemědělské stroje, letištní vozidla (GSE), pojezdová vozidla (AGV-LGV-AMR), nůžkové zvedací plošiny nebo zábavní atrakce.

Nová řada MRH se vyrábí ve dvou velikostech podle přípustné nosnosti. Model MRH116 je určen pro maximální zatížení 600 kg. V tomto případě je na výběr ze dvou průměrů kol – 160 nebo 200 mm. Výkonnější variantou je pak model MRH157, který uveze maximální zatížení 1000 kg při průměru kol 250 nebo 300 mm. U obou modelů jsou použita kola z polyuretanu, přičemž běhouny mohou být hladké nebo drážkované v závislosti na použitém povrchu či volbě zákazníka. Z pohledu motorizace lze duální pohonné jednotky osadit střídavými, stejnosměrnými nebo PMAC trakčními elektromotory, které jsou speciálně navrženy pro trakční a tažné aplikace. Všechny tyto elektromotory lze navíc dovybavit různým příslušenstvím – brzdou s ručním odbrzděním, odměřováním polohy nebo otáček (enkodérem, tachogenerátorem), teplotním čidlem atd.

                                           

Představujeme novou řadu hybridních krokových motorů řady Ezi-STEP II Plus-E s průmyslovou sběrnicí Ethernet a absencí zpětné vazby. Jedná se ve své podstatě o alternativu k systémům Ezi-SERVO II Plus-E se zpětnou vazbou, avšak použití nové řady Ezi-STEP II Plus-E je zaměřeno zejména na jednodušší aplikace nevyžadující přesné odměřování polohy.

Díky výkonnému mikroprocesoru zvládne externí řídicí jednotka aktualizovat PWM signál každých 50 μs a uživateli tak nabízí možnost velmi přesného nastavení mikrokrokování v rozsahu od 1,8° do 0,0072° (1/250 kroku).

Komunikační rozhraní Ethernet zabudované v řídicí jednotce poskytuje vysokou rychlost komunikace 10/100 Mbit/s v plně duplexním provozu a možností vzájemného sesíťování až 254 jednotek. Díky této sběrnici odpadá nutnost použití jakéhokoliv převodníku pro připojení k PC. Rodina krokových motorů Ezi-STEP II Plus-E je řízena prostřednictvím integrované poziční tabulky, do které lze přes PC nebo komunikaci nadefinovat vlastní polohovací profily. Do této poziční tabulky lze uložit až 256 polohovacích profilů a libovolně je spouštět přes sběrnici, popř. vstupními binárními signály s logickou úrovní 24 V.

 

                     

 

Systémy Ezi-STEP II Plus-E jsou dodávány v těchto 6 velikostech:

 

Od každé velikosti pro vás máme dostupné 2 až 4 statorové délky motoru, podle kterých se odvíjí krouticí moment. Na výběr je tak celkem z 18 různých modelů krokových motorů s přídržným krouticím momentem od 0,016 N.m až do 12 N.m. Ke všem velikostem motorů dodáváme také provedení s elektromagnetickou brzdou, která se montuje před motor a lze ji tak snadno vyměnit nebo doplnit ke stávajícímu motoru.

Krokové motory ve velikostech NEMA 17~NEMA 34 osazujeme přímými nebo úhlovými planetovými převodovkami APEX Dynamics. Napájení systému je stejnosměrné 24 VDC (pro velikosti motorů NEMA 8, 11, 17, 23, 24) nebo 40~70 VDC (pro velikosti motorů NEMA 34).

Hledáte něco podobného i pro svou aplikaci? Kontaktujte nás.

Víte jaké jsou výhody zdvižných převodovek? Znáte převodovky od společnosti ZIMM a jejich novou řadu ZE?

Zdvižné převodovky ZIMM jsou synonymem pro kvalitu!

Nová série ZE a ZE-H je evolucí roky ověřené série Z a nese s sebou řadu vylepšení. Pojďme si v prvé řadě vysvětlit co zdvižné převodovky jsou a jak fungují.

Jsou to mechanické lineární pohony, které tvoří šneková převodovka s integrovanými axiálními ložisky, které jsou oporou pro trapézový, nebo kuličkový šroub. Zdvižné převodovky se dělí do dvou skupin podle provedení šroubu na provedení s výsuvným šroubem a s rotujícím šroubem. V provedení s výsuvným šroubem je šnekové kolo opatřeno trapézovým závitem a mění točivý pohyb na přímočarý pohyb šroubu. V provedení s rotujícím šroubem je trapézový šroub pevně spojen se šnekovým kolem a otáčí se spolu s ním. Matice se tedy pohybuje nahoru a dolů.

Hlavními výhodami zdvižných převodovek s trapézovými šrouby oproti jiným systémům jsou: konstrukčně daná samočinná samosvornost v klidovém stavu pohonu, minimální náklady na údržbu, robustní konstrukce, minimální hlučnost a schopnost tlumit rázy.  Zvládají pohyby prováděné horizontálně, vertikálně, tlačně i tažně.

Zdvižné převodovky ZIMM využívají systému dvojitého mazání: odděleně je mazání šroubu a převodovky. ZE série má větší kapacitu pro mazivo a nyní je použité olejové mazivo pro rychlejší pracovní cyklus. Vylepšená robustní konstrukce umožňuje využití plného zatížení ve všech montážních polohách. V neposlední řadě také čistý design, který zajišťuje snadnější údržbu a účinnější nanášení ochranného nátěru, který zabezpečuje ochranu proti korozi.

Zdvižné převodovky ZIMM jsou využívané téměř ve všech odvětvích počínaje automatizací, automotive, letectví až po vesmírný výzkum. Najdeme je v textilním průmyslu, kde umožňují spolehlivé polohování i navzdory vibracím, v balícím průmyslu, výrobních strojích nebo i v solárních systémech.

Našim zákazníkům nabízíme všechny řady zdvižných převodovek ZIMM a také všechny možnosti výbavy počínaje spojením s jakýmkoli motorem (AC, DC, servo, direct drive), koncové snímače, kyvné uložení, různé matice, krytování, přenosové elementy a mazání.

ZE 

ZE -H 

Příslušenství 

 

Společnost SIEMENS přichází na trh s novým řešením týkající se pohybu v prostředí automatizace bez ohledu na odvětví nebo konkrétní aplikace. Dunkermotoren na tento nápad reagoval a vytvořil řadu pro tento druh programování. Stačí pouze zapojit do systému a zbytek už nastavujete online pomocí intuitivního nastavení.

SIMATIC MICRO-DRIVE je nový extrémně všestranný, bezproblémový a bezpečnostní řídící servo systém, který pokrývá širokou škálu aplikací v rozsahu bezpečného nízkého napětí. Řídící servo systém je kompatibilní s motory řady BG 45BG 65 (S), BG 75 BG 95 od společnosti Dunkermotoren, která je již roky lídrem na trhu v rozsahu výkonů 20 – 1100 W.

Jednoduchá integrace systému SIMATIC MICRO-DRIVE výrazně zkracuje čas potřebný na technický návrh. Integrace do automatizační technologie Siemens je možná prostřednictvím portálu TIA a zjednodušuje provoz a servis. Celková komunikace probíhá přes PROFINET IRT s profily PROFIsafe a PROFIdrive. Nová bezpečnostní integrovaná funkce SLT (bezpečně omezený točivý moment) zajišťuje omezený točivý moment sledováním proudu motoru během provozu.

Integrovaná bezpečnost

Vyšší úroveň bezpečností pro personál i pro stroj.

PDC: Bezpečnostní integrované funkce STO, SS1, SLT, SLS, SSM

PDC: Nová funkce SLT (Safely Limited Torque)

F-TM ServoDrive: STO pevně zapojené s brzdovým chopperem

Všechny funkce Safety Integrated se jednoduše uvedou do provozu pomocí portálu TIA a ovládají se pomocí ovladače SIMATIC přes PROFIsafe

Chytré komponenty v motoru společně s patentovaným systémem přenosu dat nastaví ovladač po připojení k motoru do přednastaveného stavu. Těžkopádné ladění měniče a parametrizace regulačních smyček řadiče jsou minulostí.

 

Značka UL je nejuznávanější a nejváženější certifikací shody produktu s bezpečnostními požadavky USA a Kanady. Certifikace UL nejsou jen ochranné známky, ale jsou všeobecně uznávaným symbolem důvěry. Nově třífázové a jednofázové elektromotory řady SM získaly certifikaci UL (USA) a CSA (Kanada), což potvrzuje jejich vysokou kvalitu a bezpečnost. Důrazná kontrola materiálu, chemicky kompatibilní komponenty a zkušební místnosti s kalibrací včetně neustálých kontrol kvality. To jsou věci, které je nutné mít pro certifikaci UL.

Elektromotory SM, zcela vyráběné v italském sídle TRANSTECNO v Bologni, jsou se svými charakteristikami ve srovnání s tradiční výrobou střídavých motorů výraznou inovací.Malá velikost, třída krytí IP66 a magnetická fólie pro dosažení maximálního výkonu. To jsou tři hlavní charakteristiky, díky nimž jsou elektromotory SM jedinečné a na trhu již známé a oblíbené.

Elektromotory nyní také s certifikátem UL, představují největší záruku bezpečnosti při provozování poháněných strojů.

 

 

Krokový motor je jednoduchý dvoufázový bezkartáčový synchronní motor skládající se ze segmentovaného zmagnetovaného rotoru a statoru s předepsaným počtem elektromagnetických cívek. Když jsou cívky pod napětím, vytvářejí severní a jižní póly, které tlačí nebo táhnou segmentovaný zmagnetovaný rotor tak, aby se roztočil. Na obrázku níže můžete vidět vnitřní konstrukci a zarovnání zubů mezi statorem a rotorem u typického hybridního krokového motoru. Jemné zuby rovnoměrně rozmístěné po celém průměru zajišťují přírůstkovou úhlovou rotaci, která vede k mechanickému pohybu.

 

řez statoru a rotoru krokového motoru 

Krokové motory se skládají ze dvou vinutí (2 fázových), které jsou napájeny stejnosměrným proudem. Když je proud v jednom vinutí obrácen, hřídel motoru se posune o jeden krok. Převrácením proudu v každém vinutí je poloha a rychlost motoru snadno a přesně řízena, což činí krokový motor extrémně užitečným pro mnoho různých aplikací s řízením polohy. Velikost kroku je dána konstrukčními charakteristikami motoru, přičemž nejběžnější je úhel kroku 1,8° (skládající se z 200 zubů). Další úhly kroků jsou snadno dostupné. Počet kroků na 1 otáčku se vypočítá vydělením 360° úhlem kroku.

Krokové motory se vybírají podle jejich přídržného krouticího momentu a odpovídajícího jmenovitého proudu. Přídržný moment určuje maximální externí krouticí moment aplikovaný na motor (napájený jmenovitým proudem) ve statické poloze bez otáčení. V okamžiku, kdy se motor začne otáčet, se dostupný točivý moment často označuje jako moment zvratu (Pull-out torque), který udává mezní hodnotu momentu při stabilním a konstantním chodu motoru bez ztráty kroku. Velikost momentu zvratu je reprezentována hodnotami vynesenými na křivkách krouticího momentu v závislosti na otáčkách motoru.

Cívky krokového motoru mohou být konfigurovány v unipolárním nebo bipolárním uspořádání.

Nejsnazším způsobem, jak ovládat posloupnost cívek pro otáčení hřídele motoru, je použít unipolární konfiguraci zapojení na což postačí jednoduchá elektronika (driver) krokového motoru. Bipolární uspořádání vyžaduje sofistikovanější elektroniku, aby byla správným způsobem buzena sekvence vinutí pro ovládání motoru, což také poskytuje další výkonnostní výhody, jako je vyšší přídržný moment.

 

Řídicí jednotky krokových motorů jsou k dispozici v široké škále napětí a proudů. Výkon motoru velmi závisí na proudu a napětí dodávaném řídicí jednotkou. Výrazy „full-step“, „half-step“ a „microstep“ se běžně používají při řešení odpovídajícího způsobu řízení krokových motorů pro danou aplikaci. Například krokový motor s úhlem 1,8° má 200 diskrétních poloh při plné (360°) otáčce. Vydělením 360​​° počtem 200 kroků, získáme úhel kroku 1,8°, díky čemuž hřídel motoru postoupí o 1,8° pokaždé, když je motoru dán povel udělat jeden krok – také znám jako „full-step“ (plný krok). Pojem „half-step“ (půl krok) označuje úhel kroku 0,9° (polovina celého kroku 1,8°), kterého je dosaženo spínací technikou, která střídavě aplikuje kladný proud, žádný proud a záporný proud na každé vinutí v patřičném sledu. Pojem „microstep“ označuje sofistikovanější formu řízení, která jde nad rámec jednoduchého přepínání výkonu mezi vinutími fází motoru a řídí množství proudu odesílaného do jednotlivých vinutí. Hlavní výhodou mikrokrokování je snížení amplitudy rezonance, ke které dochází, když motor pracuje na své vlastní frekvenci. Mikrokrokování umožňuje umístění hřídele na jiných místech než v místech 1,8° nebo 0,9° poskytovaných metodami celého nebo půl kroku. Pozice mikrokrokování se vyskytují mezi dvěma úhlovými body v rotaci rotoru. Nejběžnějšími inkrementy při mikrokrokování jsou 1/5, 1/10, 1/16, 1/32, 1/125 a 1/250 celého kroku.

V našem sortimentu můžete vybírat z několika druhů krokových motorů. Nabízíme jak samostatné krokové motory, tak i celé sestavy včetně externího či integrovaného řízení s dalším příslušenstvím. Krokové motory máme bez i se zpětnou vazbou.

                                            

Náš další krokový motor, který se dostal na Mars! S přistáním roveru Persevance je na Marsu aktivní další krokový motor Phytron, který máme také v nabídce. Motor je součástí přístroje SuperCam, který má analyzovat známky života na Marsu.

V roce 2020 se na Mars dostal rover Perseverance M2020, který má zkoumat prostředí na Marsu a zjistit tak, zda je, nebo dříve bylo vhodné pro životPo projektech Curiosity (2012) a Insight (2018) byla Perseverance od NASA třetím marsovským vozítkem, které se spoléhalo na přesnost a spolehlivost krokových motorů od německé společnosti PHYTRON GmbH. 18. února 2021 přistál zhruba 1025 kilogramů vážicí rover na Mars, po letu trvajícím 204 dnů a uražené vzdálenosti téměř 480 milionů kilometrů od Země. Jeho cestovní rychlost byla více než 39 600 km/h. 

S náklady na vývoj ve výši 2,2 miliardy USD je Perseverance považována za nejdražší vozidlo na světě – a pravděpodobně také ve vesmíru. 

Součástí roveru je i krokový motor z našeho portfolia od společnosti Phytron, který je konkrétně v systému SuperCam. Hlavní funkcí systému SuperCam je zaostřovat na přesně zvolený cíl. Pomocí fotoaparátu, laseru a spektrometru hledá organické sloučeniny, které by mohly souviset se životem na Marsu. SuperCam dokáže za pomoci laserových paprsků identifikovat chemické složení hornin a minerálů až na 7 metrů, a díky tomu může správně vyhodnotit i prvky na které nedosáhne robotickou paží. 

 

Série krokových motorů phySPACE od společnosti Phytron je výsledkem více než 30 let zkušeností s vesmírnými aplikacemi a více než 1 000 motorů Phytron ve vesmíru. 

Řada krokových motorů PhySPACE odolává vibracím, záření a změnám vysokých teplot. Díky exkluzivnímu použití materiálů vhodných pro ECSS kombinuje phySPACE vysoké požadavky na použití v ultravysokém vakuu s optimalizovanou hmotností, nízkým magnetickým zářením, vynikající přesností a mimořádnou robustností. 

Více informací o PhySPACE…

Víceosá fréza realizovaná pomocí robotické ruky a vysokorychlostního vřetena se ve výrobách nasazuje čím dál častěji pro obrábění dřeva, plastu či hliníku. Toto řešení je rychlé, elegantní, velmi variabilní a v neposlední řadě i cenově dostupné. Naše komponenty jako cykoidní převodovky NABTESCO či vřetena s automatickou výměnou HITECO můžete nasadit prakticky na jakéhookliv robota.

Na fotografii můžete vidět robot KUKA , na kterém je osazeno vřeteno HITECO POWERTECH a rotační stůl je ralizován řešením integrované cykloidní převodovky RS od  Nabtesco. Cykloidní převodovky Nabtesco jsou přímo podporovány řízením robotů… tedy rotoční stůl RS je osazen servomotorem KUKA a ten je přímo ovládán z centrálnho rozvaděče robota (velmi elegantní a funkční řešení).

 

Řada RS je kompaktním řešením pro otočné polohovací stoly. Toto řešení obsahuje kompletní šasi se zabudovanou cykloidní převodovkou. Toto spojení pak umožňuje až zatížení 9000 kg s přesností pod 1 arcmin. Vzhledem k použítí cykloidní převodovky se můžete spolehnout na dlouhodobou životnost a nízký profil celého systému RS.

Více informací … 

 

 

Vřetena s automatickou výměnou nástrojů řady ROBOTECH patří mezi to nejlepší na co je v současnosti možné na trhu narazit a jsou plně přizpůsobené k připojení k robotovi. Vřetenové motory od italského výrobce HITECO vynikají především vysokým výkonem, silou točivého momentu, bezproblémovou instalací a vysokou mírou spolehlivosti.

Více informací …

Pokud máte podobný projekt, neváhejte se na nás obrátit a najdeme vhodné řešení. Rádi poradíme i s výberem CAD/CAM systému řízení robota.

Jak funguje servomotor? Servomotor je elektromechanické zařízení, které produkuje točivý moment a rychlost v závislosti na dodávaném proudu a napětí. Servomotor pracuje jako součást systémů s uzavřenou smyčkou, pomocí zpětnovazebního řízení a povelů z nadřazené řídicí jednotky (servozesilovače) upravuje točivý moment a rychlost podle konkrétních požadavků. Zpětnovazební zařízení instalované na servomotoru dodává informace jako je proud, rychlost nebo poloha do nadřazeného servozesilovače, který upravuje akční veličinu motoru v závislosti na zadaných příkazech neboli žádané veličině.

Servomotory jsou dostupné v široké škále typů, tvarů a velikostí. Termín „servo“ byl poprvé použit v roce 1859 Josephem Farcotem, který implementoval mechanismus zpětné vazby na řízení lodi párou, jež pomáhal ovládat kormidla lodi. Servomotor je součástí servomechanismu sestávajícího ze tří klíčových prvků – motoru, zpětnovazebního zařízení a řídicí elektroniky. Motor může být střídavý nebo stejnosměrný, kartáčový nebo bezkartáčový, rotační nebo lineární a jakékoli velikosti. Zpětnovazebním zařízením může být odporový potenciometr, zařízení s Hallovým efektem, otáčkoměr, resolver, enkodér, lineární převodník nebo jakýkoli jiný snímač podle potřeby. Servopohon doplňuje řídicí elektronika, která napájí motor a porovnává data ze zpětné vazby a referenčních povelů tak, aby ověřila, že servomotor pracuje podle zadaných povelů.

Existuje mnoho typů aplikací servomotorů, od jednoduchých stejnosměrných motorů používaných v hobby aplikacích (jako jsou modely letadel) až po sofistikované střídavé motory poháněné komplexními master-slave řídicími jednotkami používanými pro víceosá obráběcí centra. Jedním příkladem běžného servo mechanismu je tempomat vozidla, který se skládá z motoru, snímače rychlosti (zpětná vazba) a elektroniky pro porovnání rychlosti vozidla s nastavenou rychlostí. Pokud vozidlo zpomalí, snímač přenese tato data do elektroniky, která zase zvýší plyn do motoru a tím zvýší rychlost vozidla na požadovanou hodnotu – jednoduchý systém uzavřené smyčky.

Jednoduchý průmyslový servomotor se skládá ze stejnosměrného motoru s permanentními magnety na statoru a integrovaného otáčkoměru (tachometru), který poskytuje výstupní napětí úměrné rychlosti otáčení hřídele rotoru. Řídicí elektronika dodává do motoru potřebné napětí a proud na základě vyhodnocování napětí dodávaného z tachometru.

 

V tomto příkladu je v řídicí jednotce nastavena požadovaná rychlost (reprezentovaná referenčním napětím), obvod v řídicí jednotce porovnává zpětnovazební napětí tachometru a určuje, zda bylo dosaženo požadované rychlosti – známé jako uzavřená smyčka v rychlostní vazbě (closed velocity loop). Rychlostní smyčka průběžně monitoruje žádanou veličinu, tj. požadovanou rychlost a zpětnou vazbu tachometru, zatímco řídicí obvod upravuje výkon motoru tak, aby udržoval jeho požadovanou rychlost v závislosti na měnícím se zatížení. V sofistikovanějších servo systémech je z důvodu dosažení optimálního výkonu vyladěno několik integrovaných smyček tak, aby bylo zajištěno přesné řízení polohy. Systém se skládá z proudových, rychlostních a pozičních smyček, které využívají prvky přesné zpětné vazby. Každá smyčka signalizuje následující smyčku a monitoruje příslušné prvky zpětné vazby pro provedení korekce v reálném čase tak, aby odpovídaly zadaným parametrům.

 

 

Základní smyčkou je proudová smyčka, podle které se odvíjí krouticí moment. Proud je v rotačním motoru (nebo síle v lineárním motoru) úměrný krouticímu momentu, který zajišťuje zrychlení nebo tah. Snímač proudu je zařízení, které poskytuje zpětnou vazbu týkající se proudu protékajícího motorem. Senzor odesílá signál zpět do řídicí elektroniky – obvykle analogový nebo digitální signál úměrný proudu motoru. Tento signál se odečte od žádaného (referenčního) signálu. Když je servomotor vybuzen na požadovaný proud, bude smyčka nasycena, dokud proud neklesne pod nastavenou hodnotu. Smyčka pak bude zvyšovat proud, dokud nedosáhne žádaného proudu, přičemž tento cyklus bude aktualizovat v jednotkách milisekund.

Rychlostní smyčka pracuje stejným způsobem s napětím úměrným rychlosti. Rychlostní smyčka vyšle proudové smyčce příkaz ke zvýšení proudu (čímž se zvýší napětí), když rychlost klesne pod požadovanou hodnotu.

Poziční smyčka zase poskytuje povel rychlosti, který se přivádí do rychlostní smyčky, a ten řídí požadovaný proud pro zrychlení, udržení a zpomalení motoru tak, aby se přesunul do žádané polohy. Všechny tři zmíněné smyčky pracují v optimalizované synchronizaci, která zajišťuje plynulé a přesné ovládání servomechanismu.

Věděli jste, že v případě požáru nejsou plameny nutně nejnebezpečnější?

Inhalace vysoce toxického kouře způsobuje tepelné popáleniny, bronchopulmonální podráždění a asfyxiální dýchací potíže. Je hlavní příčinou úmrtí obětí požáru. Proto je nezbytné mít účinný odvod kouře a zplodin, zejména ve všech veřejných a průmyslových budovách.

VN1, náš nejnovější průmyslový elektrický aktuátor, Vám umožní ještě více zefektivnit odvod případného kouře z budovy! Zde je přehled hlavních vlastností VN1:

Elektrický aktuátor VN1 se díky své konstrukci, systému bočního upevnění a shodě s normou EN12101-2 etabloval jako ideální produkt pro motorizaci evakuačních oken a ventilačních systémů. Dokáže vyvinout sílu v tlaku až 3 500 N a vyhoví tak i těm nejnáročnějším a nejrobustnějším systémům.

Mechanismus těsnění oken umožňuje, aby se okna po zbytek času dokonale zavřela, čímž se zabrání nežádoucímu tepelnému vstupu, ztrátě tepla nebo průniku deště.

Inteligentní verze těchto aktuátorů umožní ovládat systémy s mnoha okny synchronizovaně a ještě efektivněji!

Více informací k tomuto produktu včetně možnosti stažení dokumentace a CAD modelů najdete v příslušné produktové kategorii.